Legjobb rost a fogyáshoz


Egy fogyókúra során az ember sokszor érzi úgy, hogy nem lakott jól, hogy éhes maradt, ezért fontos, hogy minél laktatóbb ételekkel táplálja ilyenkor a testét, ehhez pedig elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű rost fogyasztása. A teltségérzet akkor alakul ki, amikor az agy azt a jelet kapja az emésztőrendszertől, hogy a szervezet elég táplálékhoz jutott, ez befolyással van arra is, mikor éhezünk meg legközelebb, és mennyit eszünk a következő étkezés során.

Egyes anyagok azonban jobban eltelítenek, mint mások, ilyenek például a fehérjék és a rostok.

legjobb rost a fogyáshoz

Eltelítő rostok A rostok fő forrásai a zöldségek, de sok legjobb rost a fogyáshoz található például a gabonákban is, amennyiben azok nem finomítottak, tehát a feldolgozás során nem hántolták le róluk a rostokat tartalmazó külső burkot, ezeket nevezzük teljes kiőrlésűnek. A rostok az emésztés során sok vizet vesznek magukhoz, így segítenek hamarabb elérni a teltségérzetet.

legjobb rost a fogyáshoz

Eközben pedig táplálják a bélflóra számos jótékony baktériumát is. A rostfogyasztást nem olyan bonyolult növelni.

Így fogyj rostokkal! | Well&fit

Az első dolog, amit megtehetsz, hogy a finomlisztet kiváltod teljes kiőrlésű liszttel. Ezt a cserét számtalan receptben büntetlenül végrehajthatod, mert a teljes kiőrlésű változat is ugyanolyan jól működik.

Ha nem tudod eldönteni, hogy valamibe használhatsz-e teljes kiőrlésű lisztet, illetve ha igen, mennyire van szükség belőle, keress eleve olyan recepteket az interneten, amelyben azt használnak. A teljes kiőrlésű lisztben több mint négyszer annyi rost van, mint a fehér lisztben.

Mennyi rostra van szüksége?

Érdemes lehet kipróbálni a boltban kapható teljes kiőrlésű termékeket is. Számtalan kenyér, tészta vagy péksütemény legalább olyan finom, ha nem finomabb, mint a finom lisztből készült változat.

A második dolog, amit érdemes lecserélned, az a rizs. Fehér rizs helyett válassz barna rizst, ebben ugyanis hétszer annyi rost van, mint a fehér változatban, diéta gyümölcs- és zöldséglevekkel abban grammra vetítve elhanyagolható, mindössze 0,5 gramm a rost mennyisége, addig a barna rizs esetében valamivel magasabb, 3,4 gramm.

Ennél még jobb választás lehet a vadrizs, amely 6,2 gramm rostot tartalmaz, azonban - mivel ez valójában nem rizs - az íze nem lesz ugyanolyan. Külön jó hír, hogy a rostok kalóriatartalma nagyon alacsony, van, aki nem is számol velük, ugyanakkor helyet foglalnak.

F-faktor fogyókúra: tényleg használ? - Dívány

A harmadik fontos rostforrást a zöldségek és gyümölcsök jelentik. A zöldségfogyasztás növelésével lehet a legtöbbet tenni a teltségérzetért. Próbáld ki, hogy az otthon készített zöldséges ételekben megduplázod a zöldség mennyiségét.

legjobb rost a fogyáshoz

Jó ötlet lehet a köretek felét is lecserélni zöldségre. Készíts fél adag rizst, és mellé párolj ugyanannyi vagy akár kétszer ennyi zöldséget, és az eredmény nemcsak több étel lesz, de kevesebb kalória is.